Räkna får, är det grejen?

Hej måste berätta om gårdagens bekymmer! Igår kväll tänkte vi lägga oss tidigt för att komma upp i tid så att vi kunde åka skidor. För Nattis räckte det att lägga sig på kudden och vipps så var hon borta. Jag där emot lade mig och kunde inte sova, det gick bara inte!! jag vet inte hur länge jag låg och varje minut kändes som en timme. Jag vet att det är många som har det här problemet men för mig är det helt nytt, jag har aldrig varit med om det och om jag skulle vara med om det igen finns det något tipps? Sista orden Natte slängde ur sig var, Räkna får! Ja då satte jag igång men började genast fundera över om jag var tvungen att räkna ett får två får tre får.. eller om det räcker med att räkna och försöka se fåren framför sig. Att ha dom här tankarna samtidigt som man räknar var inte lätt kan jag säga, jag tappade bort mig 100 gr och tillslut gav jag upp det var bara att ligga där och kolla upp i taket, pilla lite på mobilen och bloggtänka, när man börjat bloggtänka finns det inget stopp, det är de värsta då ligger jag bara och tänker på vad jag ska skriva och det är värdelöst för när man väl ska skriva det sen så har allt försvunnit men men sömnen  tog mig i alla fall tillslut!!  Men det måste finnas någon som har legat så många gånger att hon/han upptäckt något knep?! 






 



  


Kommentarer
Postat av: Freja

Jag brukar tänka ut ett tal som jag ska lösa, typ 546 gånger 23,14. Då blir jag så trött i huvudet att jag till slut brukar somna. Annars burkar ett glas varm mjölk funka bra för mig :) Ringde dig idag, men du kanske jobbade..provar imorrn om jag får tid! Puss!

2009-01-23 @ 19:10:14
URL: http://frejanyheterna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0