Tamburmajor

Jag tänkte visa min tamburmajor eller för mig är det ju ingen tamburmajor jag får kalla det rumsmajor, men den fungerar nog lika bra i tamburen. Jag var på en inredningsutställning förra året, Casa cor där några av Sveriges bästa arkitekter och derigners fick möjligheten att i varsitt rum visa sin egna idé och stil. Det var 40 olika rum så jag fick mycket bra idéer, en av dom var rumsmajoren som jag och pappa visserligen gjorde om lite men grunden var därifrån.
Klicka här om ni vill veta mer om Casa cor.

                       

Kedjorna finns på nästan vilket byggvarohus som helst. Jag fick betala ca 600 kr och då har jag 6 längder som är ca 3 m långa.
Vi använde oss av tjocka spånskivor som spacklades, slipades och grundmålades. Färgen är en svart matt sprejfärg.
Bakom den svarta "lådan" sitter 6 stora krokar som kedjorna hängs upp i. Krokarna måste vara rejäla för att allt ska hålla. 

Jag är jätte nöjd med min så jag skulle rekomendera den som är händig att göra en!  

Kommentarer
Postat av: Freja

Skitsnygg! Har funderat på en variant av den där att ha i hallen. Vad tror du? Gjorde du din själv?

2008-12-04 @ 16:03:12
URL: http://frejanyheterna.blogg.se/
Postat av: Linn

aa visst är den och praktisk också!:) aa med hjälp av pappa haha men du får nog till en, jag har kommit på en annan också men med varjrar fast den är nog svår att göra! jag tycker att du ska fösöka i alla fall med kedjegrejen, det är ju så bra att man kan välja mått och så själv då! :)

2008-12-04 @ 16:13:18
URL: http://linnbodemark.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0